onsdag 19. februar 2014

Varm og krydret suppe for kalde kvelder

En suppe vi hadde i går kveld må jeg bare anbefale. Nemlig tacosuppe. Alle har vel spist taco, men som supper er det mer ukjent. Men om en er litt frøsen en vinterkveld så prøv denne suppen. Og varier gjerne med det man har i kjøleskapet, men ingrediensene her er slike ting de fleste har liggende.

Oppskriften er på denne linken.

Men og her:
ca 3 porsjoner
1feddhvitløk
0,25stkchillipepper
200grkjøttdeig
1ssmargarin eller olje
1boks(er)knuste tomater
0,5boks(er)mais liten
75grtomatpuré
0,5pose(r)taco kryddermiks blanding
Nachoschips, revet ost, lettrømme.
Ca 10dlvann

1. Hakk løken og steik den blank i smør eller olje sammen med hvitløk og finhakket chilli. Tøm det over i en gryte.
2. Steik kjøttdeigen og ha den oppi gryta.
3. Ha i tomater, mais, tomatpuré, vann og krydder, og la suppa småkoke i omtrent 1 time.
4. Sett skåler med nachoschips, revet ost og rømme på bordet. 5. Øs opp suppa i tallerkenen og ha revet ost, nachoschips og rømme på toppen.
Server godt brød eller rundstykker til. Dette blir en ganske tykk suppe som passer til middag eller kveldskos.


Og slik ser den ut:


PS;
I de siste dagene har det vært noen feil på nettsidene, men dette er bare fordi at nå er alle sider flyttet til ny server.
Jeg har hatt noen lange dager nå, men det ser ut som om ting fungerer.

mvh
Knut

2 kommentarer:

  1. Bare tester kommentarfunksjonen. mvh Knut.Men denne suppa er virkelig fin en kveld med blå grader ute og masse røde foran peisen:)

    SvarSlett
  2. Jeg er nå fullstendig finansiell fordi jeg lånte fra LFDS. Jeg vil bringe dette til kunngjøringen til publikum om hvordan jeg kom i kontakt med LFDS etter at jeg mistet jobben og ble nektet lån av banken min og andre økonomiske institusjon på grunn av min kredittscore. Jeg kunne ikke betale barnas avgifter. Jeg sto bak på regninger, i ferd med å bli kastet ut av huset på grunn av min manglende evne til å betale husleien. Det var i løpet av denne perioden barna mine ble tatt fra meg av fosterhjem. Så bestemte jeg meg for å søke etter midler på nettet der jeg mistet $ 3707 som jeg lånte fra venner som jeg ble dratt av av to online låneselskaper. Inntil jeg leste om: Le_Meridian Funding Service (lfdsloans@outlook.com / lfdsloans@lemeridianfds.com) et sted på internett, var fortsatt ikke overbevist på grunn av det jeg har vært igjennom før en slektning av meg som er presteskap også fortalte meg om den pågående låneplanen til LFDS til en veldig lav rente på 1,9%% og nydelige avdragsbetingelser uten straff for mislighold av betaling. Jeg har ikke noe valg enn å også kontakte dem som jeg gjorde gjennom tekst + 1-989-394-3740 og Herr Benjamin svarte tilbake til meg. Den dagen var den beste dagen i livet mitt som aldri kan glemmes når jeg motta et kredittvarsel på $ 400 000,00. Usd-lånebeløp jeg søkte om. Jeg benyttet meg av lånet effektivt til å betale opp gjelden og starte opp en bedrift, og i dag er jeg og barna mine så glade og oppfylle. Du kan også kontakte dem via e-post: (lfdsloans@outlook.com / lfdsloans@lemeridianfds.com) WhatsApptext hjelpelinje: + 1-989-394-3740 Hvorfor gjør jeg dette? Jeg gjør dette for å redde så mange som trenger et lån for ikke å bli offer for svindel på internett. Takk og Gud velsigne dere alle, jeg er Oleksander Artem fra Horizon Park BC, Ukrain.

    SvarSlett